Jäsenet tutuiksi, osa 1: Miia Mannila

Aloitamme Damipostissa uuden Jäsenet tutuiksi -juttusarjan, jossa haastattelemme yhdistyksemme kiinnostavia harrastajia. Haastateltavat valitaan ilmiantojen perusteella, joten älä hämmenny vaikka sinunkin sähköpostiisi kolahtaisi joku päivä pyyntö osallistua haastatteluun.

1. Kerro kuka olet ja millaisia nelijalkaisia perheeseesi kuuluu?

Olen Miia Mannila, viittä vaille valmis koirahieroja, ja perheeseemme kuuluu 9-vuotias kultainennoutaja Leevi, 6,5-vuotias flatti Lassi sekä reilu 7kk flatti Laku.

2. Mitä kaikkea harrastat koirasi kanssa sekä millaisia tavotteita sinulla on koirasi kanssa?

Harrastamme metsästystä ja nomea sekä vähän tokoakin. Lakun kanssa on tavoitteena käydä taipparit ensi keväänä ja tokon alokasluokka.

3. Kuinka päädyit noutajaan?

Päädyimme ottamaan ensimmäiseksi koiraksi kultaisennoutajan, mikä on helppo koira kouluttaa. No, voin kertoa ettei ole ollut 😉 Sen jälkeen tuli flatti ja nometreenit vei metsästyksen pariin ja sillä tiellä ollaan.

4. Jos sinulla olisi joku muu koira kuin noutaja niin mikä se olisi ja miksi?

Joku seisoja, minkä kanssa voisi myös käydä metsällä.

5. Mikä on ollut huippuhetkesi koiraharrastuksessa?

Huippuhetkiä ovat metsästysreissut, kun koira toimii hyvin. Toivotaan, että Lakun kanssa tulisi huippuhetkiä myös koepuolella.

6. Minkä kysymyksen haluaisit kysyä seuraavalta haastateltavalta ja kuinka vastaisit siihen itse?

Mikä on hauskin piirre koirassasi?

Meidän vanhin koira pistää asian kuin asian leikiksi. Joskus muiden koirien kanssa leikkiessään, jotka ei ole niin huumorintajuisia ja saattaa pinna kiristyä, niin Leevi lyö homman ihan lekkeriksi, jolloin toinenkaan ei osaa enää olla äreä. Tosin joskus tuntuu, että se kokeilee rajoja ihan huvikseen 🙂