Vuoden MEJÄ-tulokas (kiertopalkinto)

Kiertopalkintoon oikeuttavan koiran tulee olla kuluvalla kaudella ensimmäistä kertaa kilpaileva koira. Valintaan vaikuttavat kahden parhaan kokeen yhteenlaskettu pistemäärä. Pisteiden mennessä tasan ratkaisee ensimmäisten palkintojen määrä.

Jos pisteet ovat edelleen tasan, ratkaisee toisten ja sitten kolmansien palkintojen määrä. Tasapisteissä huomioidaan aina VOI-luokan palkinto arvokkaampana, joka ratkaisee palkinnon. Mikäli eroa koirien välille ei näinkään synny, palkinto jaetaan.

Pisteitä saa seuraavasti:

AVO 1 = 5 p VOI 1 = 7 p

AVO 2 = 4 p VOI 2 = 6 p

AVO 3 = 3 p VOI 3 = 5 p

ALLA MUOKATTU VERSIO (TOISTAISEKSI LUONNOS)
Päivitetty 20.4.2024, samalla tälle sivulle avattu kommentointi sääntömuokkausten kommentteja varten

Vuoden MEJÄ-tulokas palkinnon saajan tulee olla tarkasteltavana vuonna ensimmäistä kertaa kilpaillut koira. Vertailupisteisiin huomioidaan kolmen parhaan kokeen yhteenlaskettu pistemäärä (yhden kokeen maksimipistemäärä = 50). Voittajaluokan pistemäärä kerrotaan 2:lla.

Mikäli eroa koirien välille ei synny, palkinto jaetaan.

Esimerkki. Tarkasteluvuonna ensimmäistä kertaa MEJÄ:ssä kilpailleella koiralla on tulokset AVO1/48 pist., AVO1/45 pist. ja VOI1/40 pist. Koira tuli yhdistyksen avoimen luokan MEJÄ-mestaruuskokeessa toiseksi. Täyttäessään muut kriteerit, kyseinen koira saisi Vuoden MEJÄ-tulokas -vertailuun pisteitä seuraavasti: 48+45+(2*40) = 173 pistettä.