Valtakunnallinen noutajapäivä 26.4.2014

Lauantaina 26. päivä huhtikuuta vietettiin lämpimissä ja aurinkoisissa olosuhteissa valtakunnallista noutajapäivää. Keski-Suomen noutajakoirayhdistys järjesti päivän innoittamana koko perheen tapahtuman Jyväskylässä, Kuokkalassa.

Ilmoittautumisia vastaanottamassa Sanna ja Tuija

Päivän aikana yleisö pääsi seuraamaan monen näköisiä noutajia erilaisten harrastusten parissa. Eri rotuiset noutajat esittelivät kykyjään tottelevaisuudessa, metsästyksellisissä tehtävissä, flyballissa sekä agilityssa.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Agility-näytöksessä Marika esitteli koiransa kanssa taitojaan

Lajiesittelyiden lisäksi noutajapäivän yhteydessä järjestettiin match show eli leikkimielinen näyttely. Match show:n voiton vei upea liikkeinen irlanninsusikoira ”Coco” esittäjänään Riitta Toivanen.

Noutajarodut esittäytyvät

Match show:n yhteydessä valittiin noutajapäivän kunniaksi myös kaunein noutaja. Tästä tittelistä kilpaili tällä kertaa yhteensä kuusi noutajaa. Edustettuina olivat neljä eri noutajarotua (kultainen-, sileäkarvainen, novascotian- ja labradorinnoutaja). Voittajaksi tuomarit valitsivat tiukan pohdinnan jälkeen labradorinoutaja uroksen ”Diegon”. Diegon voittoon johdatti nuori ja taitava Tiia Manninen. Tuomareiden mielestä Diego erottui edukseen hienoilla liikkeillä sekä hyvällä lihaskunnolla.

Match Show:n kaunein noutaja Diego ja esittelijänsä Tia Manninen

Keski-Suomen noutajakoirayhdistys järjestää match show:n myös syksyllä, syyskuun ensimmäisellä viikolla. Tulkaahan tällöinkin harjoittelemaan kehäkäyttäytymistä sekä kisaamaan hienoista palkinnoista.
Vepe toimikunta oli esittelemässä lajiaan