Puheenjohtajan pulinat

Hei vaan!

Kesän harrastuskausi on polkaistu jo monella saralla käyntiin vauhdikkaasti, vaikkei kesäisistä keleistä ole ollut juurikaan tietoa. No ehkä ne aurinkoiset kelit ovat vielä edessä, toivottavasti ainakin. Toisaalta koiraystävämme taitavat arvostaa näitä viileitä kelejä huomattavasti enemmän kuin helteitä.

Kesä on monellakin saralla sitä aktiivista harrastus- ja koekautta yhdistyksellämme. NOME-koekausi starttasi perinteisellä Surkeen WT-koe rupeamalla, jossa kisailtiin tänä vuonna ensimmäisen kerran kahtena peräkkäisenä päivänä. Yhteensä 100 starttia kahtena päivänä oli kova ponnistus tuomareilta ja talkoolaisilta, iso kiitos siitä heille! Myös taipparit ja alokasluokan B-koe, sekä pieni WT-koe sujuivat hyvin.

Kesäkuun viimeisenä viikonloppuna päästään taas vepeilemään kokeen merkeissä. Kokeen seuraaminen on oivallinen tapa päästä kiinni lajiin kuin lajiin. Muutenkin VEPE-treenikausi alkaa olla kiihkeimmillään kun vedet lämpenevät.

Mejäilykin on päässyt käyntiin heti lumien sulettua, ja mukavasti väkeä osallistuikin niin paljon kaivatulle MEJÄ-kurssille. Yhdistyksen kokeet nuuskutellaan sitten MEJÄ:n puolella syksymmällä. Keski-Suomesta löytyy kuitenkin niitä odotellessa muiden yhdistysten kokeita koluttavaksi niitä haluaville.

Tokoilu on lajeista selkeästi se, mikä ei ole niin vuoden aika riippuvainen kuin muut yhdistyksemme ”aktiivilajit”. Toki sitäkin on päässyt nyt säiden salliessa harrastamaan ulkona hallin sijasta. Se on varmasti mukavaa niin koirillekin kuin ihmisillekin. Itse ainakin muistan aktiivisilta hevosharrasteajoilta, kuinka mukavaa oli keväällä pitkän talven jälkeen päästä taas treenaamaan ja kilpailemaan maneesista ulkokentille.

Vuoden ensimmäinen Match Show on myös juuri käsillä. Myös syksyn kansainvälisen koiranäyttelyn valmistelut ovat vauhdissa. Kesä taitaa olla myös näyttelyiden ”kulta-aikaa” kun niiden järjestäminen ei ole kiinni enää riittävän ison hallin löytymisestä.

Paljon on siis jo tapahtumia takana, mutta myös edessä. NOME-kokeeseen Uuraisille 18.-19.7. kaivataan vielä innokkaita talkoilijoita, sekä myös toiseen isoon 17.7. WT-kokeeseen Laukaaseen. B-kokeeseen talkoisiin voi ilmoittautua Tuijalle kanipallo@gmail.com ja WT-kokeeseen toiselle Tuijalle tuija.hukkanen@pp.inet.fi

Kaikille oikein mukavaa kesän jatkoa ja tsemppiä kesän harrastuskoitoksiin!

Asta
puheenjohtaja@ksnoutajakoirayhdistys.net