Näyttelytoimikunnan esittely

Keski-Suomen Noutajakoirayhdistys on saanut elvytettyä näyttelytoimikunnan. On hienoa, että yhdistyksen riveistä löytyy aktiivisia jäseniä, jotka haluavat tehdä rakastamiensa harrastusten eteen talkootöitä. Damiposti haluaakin nyt esitellä uuden näyttelytoimikunnan. Mikäli haluat ottaa yhteyttä toimikuntaan, pistä sähköpostia osoitteeseen nayttely@ksnoutajakoirayhdistys.net.

Toimikunnan vetäjänä toimii Mari Paananen, jonka esittely olikin jo edellisessä Damipostissa.

Muut toimikunnan jäsenet ovat:

Ana Puttonen

AnaOlen siis Ana, 46 vuotias postinjakaja ja asun nykyään Äänekoskella kolmen koirani ja kahden kissani kanssa. Kotona siis PON Sissi 6,5 v, kultsu Saaga 2 v ja yorkki Alma 1,5 vuotta. Ensimmäinen koirani tuli mulle vuonna 1985 (englanninspringerspanieli) ja siitä lähtien koiria on ollut. Oma kennelnimi ”Zalotnican” tuli v. 2001 ja minulla on ollut 5 pentuetta rodulla Polski Owczarek Nizinny. Kotona oleva Sissi on oma kasvatti. Harrastuksina koirien kanssa onollut näyttelyt, PEKO, TOKO ja nyt olen vähän innostunut Rally-Tokosta. MEJÄäkin on treenattu. Suomen PON-kerho ry:ssä olen toiminut useita vuosia niin rivijäsenenä, sihteerinä kuin puheenjohtajanakin ja ollut esim. näyttelytoimikunnan vetäjänä ja jalostustoimikunnan jäsenenä.

Suvi Vessari

SuviOlen Suvi Vessari ja kasvatan kultaisianoutajia kennelnimellä Springlove’s. Kenneltoiminta täytti viime vuonna osaltani 10 vuotta ja minulla on 5 omaa pentuetta. Asun perheeni kanssa Konginkankaalla ja perheeseen kuuluu aviomieheni Saku, kolme tytärtä Mona 10 v., Peppi 8 v. ja Viivi kohta 11 kk sekä neljä kultsua ja kissa. Näyttelyt on intohimoni ja ajan antaessa myöten kierrän niissä. Lähivuosina on ollut vähemmän, noin kerran kuussa, mutta aiemmin ja tulevaisuudessa olisi tarkoitus taas kiertää enemmän. Nautin kehässä olosta. Minä myös trimmaan noutajia ja valokuvaus on myös lähellä sydäntäni. Olen myös innokas koneella olija teen kotisivuja, mainoksia ym kuvankäsittelyä. Olen nuorena kisannut agilityssä ja TOKOssa. Minua kiinnostaa taipumuskokeet ja mejä, mutta tarvitsen niihin itse opettelua ja olisikin upeaa saada niitä NOU1 tuloksia jo, mutta minä en sitä alaa oikein hallitse. Olen toiminut ennen Konneveden kennelkerhossa mm. puheenjohtajana. Minä haluan käydä kehätoimitsijakurssin ja nyt olen apua tarjonnut Äänekosken ryhmikseen syksyllä. Vastaan mielelläni jos on kysyttävää ja autan ihmisiä sekä koiria. Tehdään yhdessä kivaa, hyvää ja hyödyllistä.

Niina Niemispelto

NiinaOlen nelikymppinen jyväskyläläinen kahden lapsen äiti. Näyttelyissä olen käynyt tollerini kanssa pari kolme kertaa vuodessa, joten on niitä neljäntoista vuoden aikana kertynyt. Kesällä kaksi vuotta täyttävä paimenenikin on käynyt näytillä jokusen kerran, mutta nyt se saa aikuistua kropaltaan ja ennen kaikkea nupistaan. Sitä enemmän mua näkee tuomarinpöydän toisella puolella kehäsihteerinä. Niitä näyttelykäyntejä tulee vuoden mittaan ainakin kymmenen.

Tanja Eklund

TanjaOlen Tanja Eklund 37v Kuusaasta ja koiria on ollut ikäni minulla. Mutta ensimmäinen Labradori tuli 12v sitten (sydänpoika) FIN MVA Strongline´s District ”Riki”. Sitten niitä on vaan lisääntynyt ja nythän laumaan kuuluu jo yhteensä kuusi: Riki 12 v, Foxy 9 v, Tico 5 v, Turo 5 v, Quje 2 v ja Ozku 1 v. Viisi poikaa ja tyttö, onhan tässä laumaa kerrakseen. Kissa, kanit (3), gerbiilit ja hevoset kuuluvat lisäksi laumaamme, joten tekemistä riittää. Harrastamme näyttelyitä ja käytännön metsällä käydään. Kukin vuorollaan saa olla mukana ja treenaamme tätä nuorisoa aktiivimmin nyt jos jossain vaiheessa taippareihin. Omaksi ja koirien päänvaivaksi MEJÄ-treenejä vaan muutama kesässä.

Anu Silander

Olen piakkoin 42-vuotta maan päällä tallaillut ja tällä hetkellä asustelen Jyväskylän Säynätsalossa kahden labradorinnoutajauroksen; Cib, Fi Mva, Ee Mva, SE Mva (N), JV 07 Sweetmix Flash Gordon ja Fi Mva Sweetmix Heron, kanssa. Leipätyöni ansaitsen terveydenhuoltoalalta. K-S Noutajakoirayhdistyksessä olen toiminut ja siis edelleenkin aktiivisena näyttelytoimikunnan jäsenenä sekä yhdistyksen varajäsen edustajana Jyväskylän KV-NÄYTTELYN näyttelytoimikunnassa. Muutamina vuosina olen toiminut myös TOKO-toimikunnan järjestämässä perustottelevaisuus- ja pentukoulutuksien yhtenä ohjaajana. Syksyisin talkoosivous KV-näyttelyn kakkapartiossa on tullut tutuksi, niin vastuutyöntekijän kuin itse siivouksen näkökulmasta. Koirieni kanssa olen aikoinaan kiertänyt ahkerammin näyttelyitä. Nykyisin harrastelemme lähinnä vepeä. Ohjaajana kunnianhimon puute (kuulemma ) ja kisajännitys on ollut hyviä/huonoja tekosyitä olla starttaamatta kisoissa. Tänä kesänä on tavoite rikkoa myytit ja startata joko VEPE:ssä, MEJÄ:ssä tai peräti molemmissa! Toivotan tervetulleeksi niin uudet kuin vanhatkin jäsenet mukaan rentoon ja mukavaan toimintaan, joten muistakaamme löysätä pipojamme.